Seguimiento al silabo como Indicador de calidad en la carrera de enfermería

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v7i3.1421

Keywords:

calidad educativa, seguimiento al sílabo, enseñanza-aprendizaje, estudiantes

Abstract

Organizational culture plays a crucial role in universities, influencing their identity, academic performance, innovation, collaboration, and staff satisfaction. Based on a literature review, this article defines organizational culture and its essential aspects. It highlights the importance of organizational culture in higher education institutions, the internal and external elements and factors that influence it, as well as the challenges it faces. Finally, it outlines some strategies for strengthening organizational culture in universities. This work reflects university leaders and governance personnel that can be used as input to improve their institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Almeida Macías , T. G., & Cáceres Larreátegui, A. L. (2022). Elaboración, mejoramiento y seguimiento del sílabo: proceso enseñanza aprendizaje. RefCalIE. Obtenido de https://refcale.uleam.edu.ec/index.php/refcale/article/view/3706

Asamblea Nacional. (2010, 12 de octubre). Ley Orgánica de Educación Superior. Quito: Registro Oficial Suplemento298. Obtenido de https://www.ces.gob.ec/documentos/Normativa/LOES.pdf

Carriazo Díaz, C. P. (2020). Planificación educativa como herramienta fundamental para una educación con calidad. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(Esp.3), 87-95. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(Esp.3), 87-95.

Díaz, S. (2021). El silabo de los cursos en la universidad Nacional de la Amazonía Peruana. Iquitos.

Froment , F., & Bohórquez , R. (2020). El impacto de la credibilidad docente y la motivación del estudiante en la evaluación de la docencia. Revista española de pedagogía, 413 - 436.

Froment, F. G.¬c.-J. (2019). Adaptación y validación en español de la escala de credibilidad en profe¬sores universitarios. . Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación – e Avaliação Psico¬lógica, 51 (2), 61-76.

Hattie, J. (s.f.). Aprendizaje visible: una síntesis de más de 800 meta análisis relacionados con el lobro.

Kress, G., & Russo, A. (2021). Educación para una sociedad holística e integral. Revista de Política Educativa, 36(1), 16-29. Revista de Política Ecuativa 36 (1), 16-29.

Larco, G., & Navarrete, D. (2020). Sistema de gestión de seguimiento académico y sílabo. Quito.

Lucio, G. (2018). Modelo de calidad educativa para mejorar la gestión docente en la Especialidad de Matemática. Lambayeque.

Melgarejo Solis, G. &. (2021). Percepción de la Calidad del Proceso enseñanza-aprendizaje según las dimensiones planificación, ejecución y evaluación en estudiantes de maestría de enfermería. . Revista Cubana de Enfermería, 37(1).

Tobón, S. (2006). Aspectos bàsicos de la formación por competencias. Talca: Proyecto MESESUP.

Universidad Católica de Cuenca. (2021). Manual de Seguimiento al Sílabo de la Asignatura de las Carreras. Cuenca.

Universidad Católica de Cuenca. (2 de febrero de 2023). Instructivo programa de asignatura. Instructivo. Cuenca, Ecuador.

Villardón, L. (2015). Competencias genéricas en educación superior, metodologías específicas. Madrid: Narcea

Published

2023-09-22
ESTADISTICAS
  • Abstract 28
  • PDF (Español (España)) 135
  • HTML (Español (España)) 1
  • AUDIO-RESUMEN (Español (España)) 4

How to Cite

Suquinagua Arévalo, Y. F., Vicuña Peralta, I. P. V. P., Vizuela Carpio, J. F. ., & Donoso Correa, S. P. . (2023). Seguimiento al silabo como Indicador de calidad en la carrera de enfermería. Killkana Social, 7(3), 221–234. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v7i3.1421

Most read articles by the same author(s)