Link with society in the military training of the career in Military Aeronautical Sciences
DOI:
https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v4i2.722Abstract
The linkage-related activities with society and in accordance with the Organic Law Reform to the Organic Law of Higher Education 2018, which establishes the fulfillment of teaching, research and innovation and links with society, the career in Military Aeronautical Sciences develops the linkage project for the use and management of the new information and communication technologies, with the aim of establishing prevention and child safety in the use of social networks, in the marginal urban population in the planning area José Luis Tamayo, parish of Salinas, province of Santa Elena, which is the School of Basic Education ¨Francisco Huerta Rendón, with a capacity of 700 students. Likewise, the project is related to the research line of the Security and Defense career; together with the objectives of the National Plan of Good Living and the strategic objectives that were applicable in 2016, with the purpose of using technological tools and improving the quality of learning, offering students the opportunity to advance in the skills for treatment of the information that is required in the academic formation. Finally, the project that was developed and it had a direct impact on the student population and teaching staff of the educational institution, as well as on the family environment.
Downloads
References
Aftab, P. (2006). Ciberbullying. Guía práctica para madres, padres y personal docente. Bilbao: Fundación EDEX.
Alonso, M., & Bartolomé, A. (2014). Redes sociales y consumidores: participación y construcción de imagen. Historia y Comunicación Social, 211-221.
Aquino, R. (2014). Cyberbullying: acoso utilizando medios electrónicos. Revista Digital Universitaria, 1-8.
Ceron , M., & Uberti, L. (2017). Bullying en la escuela: inquiriendo las razones promotoras de losconflictos “entre” y “de los” alumnos. Buenos Aires : CLACSON .
Garaigordobil, M. (2011). Prevalencia y consecuencias del cyberbullying: una revisión . International Journal of Psychology and Psychological Therapy,, 233-254.
Ortega, L., & Aguillo, I. (2008). Análisis estructural de una red social en línea:. El profesional de la información , 603,610.
Palmer, F. (2017). Seguridad y Riesgos: Cyberbullying. Universidad Autonoma de Barcelona.
Ruiz, Y. (2011). El bullying en las escuelas. Revista Digital , 1-7.
Tentea, L. (2015). Educación para la salud para evitar el acoso sexual a traves de las redes sociales en adolescentes con edades entre 12 y 16 años. Universidad franciso de vitoria.
Downloads
Published
- Abstract 132
- PDF (Español (España)) 120
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Se autoriza la reproducción total y parcial, y la citación del material que aparece en la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita: nombre de la revista, nombre del autor(es), año, volumen, número y páginas del artículo fuente. Las ideas y afirmaciones consignadas por los autores están bajo su responsabilidad y no interpretan necesariamente las opiniones y políticas del Consejo Editorial de la Revista Killkana Sociales ni de la Universidad Católica de Cuenca.
La Revista Killkana Sociales utiliza la Licencia Creative Commons de Reconocimeinto-NoComercial-CompartirIgual 4.0, que es la siguiente: CC BY-NC-SA 4.0 Internacional.