Education in times of emergency, an education in transition
DOI:
https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v4i2.723Abstract
In emergency times in Education context, an education in transition, it is described the transition from face to face education to virtual education, it was forced by the Coronavirus Pandemic around the world. It has caused shock and uncertainty in all humanity. It highlights the importance of certain ideal prerequisites in this process of incursion into a new teaching and learning form. It is specifying the creation of administrative - operational management spaces and the different processes, sub-processes necessary for the fulfillment of the organizational mission and provide guidelines for the configuration of a Virtual Learning Environment (VLE). Finally, it is made an approach to the work methodology based on the lessons learned in other virtual learning spaces.
Downloads
References
Abreu, J. L. (2020). Tiempos de Coronavirus: La Educación en Línea como Respuesta a la Crisis (Times of Coronavirus: Online Education in Response to the Crisis). Daena: International Journal of Good Conscience, 15(1), 1–15.
Aparici R., Silva M. (2012). Pedagogía de la interactividad. Comunicar, nº 38, v. XIX, 2012, Revista Científica de Educomunicación
Camacho, P. (2014). PACIE, visión macro.
Camacho, P. (2020, abril). Educación virtual [Video conferencia].
Castells, M. (2003). The Information Age: Economy, Society, and Culture, 3 volúmenes, Oxford: Blackwell, 1996-2003
Cóndor-Herrera, O. (2020). Educar en tiempos de COVID-19. CienciAmérica, 9(2), 31–37.
Feito Alonso, R. (2020). Este es el fin de la escuela tal y como la conocemos. Unas reflexiones en tiempo de confinamiento. Revista de Sociología de la Educación-RASE, 13(2), 156. https://doi.org/10.7203/RASE.13.2.17130
Fidalgo-Blanco, Á. (2020). Guía breve para transformar actividades docentes presenciales en actividades online.
Gagliardi, V. (2020). Desafíos educativos en tiempos de pandemia. Question/Cuestión, 1(mayo), e312–e312.
Moreno-Correa, S.-M. (2020). La innovación educativa en los tiempos del Coronavirus. 13.
Reyes, C. Q. (2020). Pandemia Covid-19 e Inequidad Territorial: El Agravamiento de las Desigualdades Educativas en Chile. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 9(3).
Sánchez Rodríguez, J., Ruiz Palmero, J., & Sánchez Vega, E. (2017). Flipped classroom. Claves para su puesta en práctica. EDMETIC, 6(2), 336. https://doi.org/10.21071/edmetic.v6i2.5832
Sanz, J. I. M. (2020). Uso de TIC en orientación educativa en tiempos de COVID-19. Revista AOSMA, 28, 88–91.
Siemens, G. (2004). Colectivismo: una teoría del aprendizaje para la era digital. [Documento en Línea]. Disponible: http://edublogki.wikispaces.com/file/view/Conectivismo.pdf
www.fatla.org. (2014). Modalidad eduación involucrada. Material de trabajo de la Maestría en Elearning, Caribbean International University.
Downloads
Published
- Abstract 89
- PDF (Español (España)) 98
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Ángel Alberto Rea-Hinojoza , César Quinga-Suárez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Se autoriza la reproducción total y parcial, y la citación del material que aparece en la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita: nombre de la revista, nombre del autor(es), año, volumen, número y páginas del artículo fuente. Las ideas y afirmaciones consignadas por los autores están bajo su responsabilidad y no interpretan necesariamente las opiniones y políticas del Consejo Editorial de la Revista Killkana Sociales ni de la Universidad Católica de Cuenca.
La Revista Killkana Sociales utiliza la Licencia Creative Commons de Reconocimeinto-NoComercial-CompartirIgual 4.0, que es la siguiente: CC BY-NC-SA 4.0 Internacional.