Fundamentos de gerencia aplicados a salud ( PARTE II)

Authors

  • Ebingen Villavicencio-Caparó Departamento Académico de Odontología Social Universidad Peruana Cayetano Heredia https://orcid.org/0000-0003-4411-4221
  • Katherine Correa-Carrera Maestrante en epidemiología clínica Universidad de Las Américas
  • Angela Gabriela Espín-Cazar Posgradista en ortodoncia Universidad de Cuenca

DOI:

https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v6i1.1028

Abstract

The aim of this article is to state a position on the broad background that marketing involves, many people think that this discipline is advertising, which is totally false, in this article we analyze the most relevant aspects of strategic marketing planning, using the SWOT tool, then we delve into the data needed to conduct a market study, then we present the strategies that integrate management to marketing and finally the management of business growth. This is the second in a series of three articles that we have called Fundamentals of Management.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arce Burgoa. (2010). Como Lograr Definir Objetivos Y Estrategias Empresariales. Perspectivas, 25, 191–201.

Del Prado, L. (2015). Alianzas estrategicas.pdf. Boletín de Lecturas Sociales y Económicas UCA FCSE, 3(3), 68–87.

Drucker, P. F. (2012). Gerencia de Empresas (1ra ed.). Debolsillo.

Durán, D. (1999). El análisis estratégico. La Dirección y El Control Estratégico. Su Aplicación En Los Recursos Humanos, 23–86. http://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/13220/4/Análisis estratégico %28Parte segunda%29.pdf

Durán, M. (2008). La Administración por Valores. Management, 26(2), 355–375. https://www.researchgate.net/publication/44045604_La_administracion_por_valores_una_metodologia_humanista_de_cambio_cultural_en_la_empresa

Dvoskin, R. (2004). Fundamentos de marketing. Granica.

Fisher, L., & Espejo, J. (2017). Introducción a la investigación de mercados (S. López (ed.); 4ta ed.).

Guevara, V. (2017). El Liderazgo Centrado En Principios. Over The Rim, 1–92.

Guiñazú, G. (2004). Capacitacion efectiva. Invenio, 7, núm 12, 103–116. http://agricola-www.redalyc.org/articulo.oa?id=87701209

Méndez Valenzuela, C. A. (2009). Colaboración especial. Rev Esp Salud Pública, 371–378.

Mowshowitz, A. (1994). Virtual organization: A vision of management in the information age. Information Society, 10(4), 267–288. https://doi.org/10.1080/01972243.1994.9960172

Ore, H. (2020). Planeamiento estratégico como instrumento de gestión en las empresas: Revisión bibliográfica. Revista Científica Pakamuros, 8(4), 31–44. https://doi.org/10.37787/pakamuros-unj.v8i4.147

Parra, L. B. (2003). Espíritu empresarial, creatividad empresarial. Un nuevo reto. 3, 133–155.

Ponce, H. (2007). Matrix SWOT: An alternative for diagnosing and determining intervention strategies in organizations. Enseñanza e Investigación En Psicología, 12(1), 113–130. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=29212108

Rosenkranz, C., Seidel, S., Mendling, J., Schaefermeyer, M., & Recker, J. (2008). Towards a theoretical framework for a business process standardization. Learning from the Past & Charting the Future of the Discipline. 14th Americas Conference on Information Systems, 53–63.

Sarli, R., González, S., & Ayres, N. (2015). Actualizaciones Análisis FODA. Revista de La Facultad de Odontología, 9, 17–20. http://bdigital.uncu.edu.ar/objetos_digitales/7320/sarlirfo-912015.pdf%0Ahttps://bdigital.uncu.edu.ar/objetos_digitales/7320/sarlirfo-912015.pdf

Villavicencio-Caparó, E., & Correra-Carrera, K. (2021). Fundamentos de gerencia aplicados a salud (PARTE I). Killkana Social, 5(2), 61–72. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v5i2.894

Fundamentos de gerencia aplicados a salud (Parte II)

Published

2022-05-26
ESTADISTICAS
  • Abstract 1014
  • DESCARGAR EN PDF (Español (España)) 415
  • HTML (Español (España)) 55
  • AUDIO - RESUMEN (Español (España)) 42

How to Cite

Villavicencio-Caparó, E., Correa-Carrera, K., & Espín-Cazar, A. . G. (2022). Fundamentos de gerencia aplicados a salud ( PARTE II). Killkana Social, 6(1), 57–66. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v6i1.1028

Issue

Section

Contribución Didáctica Docente / Artículo de Opinión