Fundamentos de gerencia aplicados a salud ( PARTE II)
DOI:
https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v6i1.1028Abstract
The aim of this article is to state a position on the broad background that marketing involves, many people think that this discipline is advertising, which is totally false, in this article we analyze the most relevant aspects of strategic marketing planning, using the SWOT tool, then we delve into the data needed to conduct a market study, then we present the strategies that integrate management to marketing and finally the management of business growth. This is the second in a series of three articles that we have called Fundamentals of Management.
Downloads
References
Arce Burgoa. (2010). Como Lograr Definir Objetivos Y Estrategias Empresariales. Perspectivas, 25, 191–201.
Del Prado, L. (2015). Alianzas estrategicas.pdf. Boletín de Lecturas Sociales y Económicas UCA FCSE, 3(3), 68–87.
Drucker, P. F. (2012). Gerencia de Empresas (1ra ed.). Debolsillo.
Durán, D. (1999). El análisis estratégico. La Dirección y El Control Estratégico. Su Aplicación En Los Recursos Humanos, 23–86. http://diposit.ub.edu/dspace/bitstream/2445/13220/4/Análisis estratégico %28Parte segunda%29.pdf
Durán, M. (2008). La Administración por Valores. Management, 26(2), 355–375. https://www.researchgate.net/publication/44045604_La_administracion_por_valores_una_metodologia_humanista_de_cambio_cultural_en_la_empresa
Dvoskin, R. (2004). Fundamentos de marketing. Granica.
Fisher, L., & Espejo, J. (2017). Introducción a la investigación de mercados (S. López (ed.); 4ta ed.).
Guevara, V. (2017). El Liderazgo Centrado En Principios. Over The Rim, 1–92.
Guiñazú, G. (2004). Capacitacion efectiva. Invenio, 7, núm 12, 103–116. http://agricola-www.redalyc.org/articulo.oa?id=87701209
Méndez Valenzuela, C. A. (2009). Colaboración especial. Rev Esp Salud Pública, 371–378.
Mowshowitz, A. (1994). Virtual organization: A vision of management in the information age. Information Society, 10(4), 267–288. https://doi.org/10.1080/01972243.1994.9960172
Ore, H. (2020). Planeamiento estratégico como instrumento de gestión en las empresas: Revisión bibliográfica. Revista Científica Pakamuros, 8(4), 31–44. https://doi.org/10.37787/pakamuros-unj.v8i4.147
Parra, L. B. (2003). Espíritu empresarial, creatividad empresarial. Un nuevo reto. 3, 133–155.
Ponce, H. (2007). Matrix SWOT: An alternative for diagnosing and determining intervention strategies in organizations. Enseñanza e Investigación En Psicología, 12(1), 113–130. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=29212108
Rosenkranz, C., Seidel, S., Mendling, J., Schaefermeyer, M., & Recker, J. (2008). Towards a theoretical framework for a business process standardization. Learning from the Past & Charting the Future of the Discipline. 14th Americas Conference on Information Systems, 53–63.
Sarli, R., González, S., & Ayres, N. (2015). Actualizaciones Análisis FODA. Revista de La Facultad de Odontología, 9, 17–20. http://bdigital.uncu.edu.ar/objetos_digitales/7320/sarlirfo-912015.pdf%0Ahttps://bdigital.uncu.edu.ar/objetos_digitales/7320/sarlirfo-912015.pdf
Villavicencio-Caparó, E., & Correra-Carrera, K. (2021). Fundamentos de gerencia aplicados a salud (PARTE I). Killkana Social, 5(2), 61–72. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v5i2.894
Downloads
Published
- Abstract 1014
- DESCARGAR EN PDF (Español (España)) 415
- HTML (Español (España)) 55
- AUDIO - RESUMEN (Español (España)) 42
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ebingen Villavicencio-Caparó, Katherine Correa-Carrera, Angela Gabriela Espín-Cazar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Se autoriza la reproducción total y parcial, y la citación del material que aparece en la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita: nombre de la revista, nombre del autor(es), año, volumen, número y páginas del artículo fuente. Las ideas y afirmaciones consignadas por los autores están bajo su responsabilidad y no interpretan necesariamente las opiniones y políticas del Consejo Editorial de la Revista Killkana Sociales ni de la Universidad Católica de Cuenca.
La Revista Killkana Sociales utiliza la Licencia Creative Commons de Reconocimeinto-NoComercial-CompartirIgual 4.0, que es la siguiente: CC BY-NC-SA 4.0 Internacional.