Interactivity - interaction on Digital Terrestrial Television

Authors

  • Carlos Antonio Valverde-Lojano Universidad Católica de Cuenca, Ecuador

DOI:

https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v4i2.605

Abstract

The consumer of television content is important from the moment the message starts to be produced. It is the audience itself, the one who decides whether or not to stay with the message or simply change channel. In the new technologies of Digital Terrestrial Television (DTT), the producer of audiovisual content and television media must first think about audiences to prepare their interactive content, i.e., go beyond just showing an audiovisual product. But to show content where the interaction (relationship between channel and audience), is the priority for the user, where it handles hidden messages or in the background, but no less important. The scope of research is to specify what is its role in the new DTT technologies, which is the interactivity and interaction while the user (audience) watches television. Currently, Interaction from reception has been used to refer to interactive technologies and services that share. In a simple way, interaction in television is defined as the offer of content through a transmission medium that has a return channel and interactivity is the simple fact of handling the remote control, but this goes beyond simple concepts.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Astigarraga, E. (2003). https://s3.amazonaws.com. Obtenido de https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/50762750/Metodo_delphi.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DEl_Metodo_Delphi._Universidad_de_Deusto.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20190815%2F

Bernal, I. (20 de enero de 2020). https://www.researchgate.net/. Obtenido de https://www.researchgate.net/: https://www.researchgate.net/figure/Figura-1-Esquema-de-funcionamiento-de-television-digital_fig1_286777303

Cassany, D., & Ayala, G. (2008). Nativos e inmigrantes digitales en la escuela. CEE Participación Educativa, 53-71.

Chinatown producciones. (2012). La televisión interactiva. Madrid, España: Edipo S.a.

Galan, J. (agosto de 2019). La Interactividad e interacción en TDT. (C. Valverde, Entrevistador)

Ingavelez, P. (agosto de 2019). La interactividad e interaccion en la TDT. (C. Valverde, Entrevistador)

Iñesta, E. R., Rangel, N. E., & Valadéz, F. L. (2008). ANÁLISIS TEÓRICO DE LAS DIMENSIONES FUNCIONALES DEL COMPORTAMIENTO SOCIAL. Revista Mexicana de Psicología, 45-57.

Jauregi, K. (2013). La interacción, elemento clave en el proceso de aprendizaje de E/LE. Actas del XXIII Congreso Internacional ASELE. Girona: Asociación para la Enseñanza del Español como Lengua Extranjera, 5-16. Obtenido de https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/: https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/asele/pdf/23/23_0003.pdf

Jódar, J. (febrero - abril de 2010). La era digital: nuevos medios, nuevos usuarios y nuevos profesionales. Monterrey, México.

López, W. (agosto de 2019). La interactividad e interacción en TDT. (C. Valverde, Entrevistador)

Muñoz, T. (agosto. de 2019). La interactividad e interacción en TDT. (C. Valverde., Entrevistador)

Rizo, G. M. (2006). La interacción y la comunicación desde los enfoques de la psicología social y la sociología fenomenológica. Breve exploración teórica. Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, 56 - 52.

Tabernero, C., Juárez, D. A., & Navarro, J. S. (2010). Juventud y tecnologías digitales: espacios de ocio, participación y aprendizaje. Revista de Estudios de Juventud, 77-96.

Universo, D. e. (12 de junio de 2017). http://www.eluniverso.com. Obtenido de EL UNIVERSO: http://www.eluniverso.com/noticias/2017/06/12/nota/6229048/cambio-television-analogica-digital-ecuador-se-aplazo-hasta-2018

Valdés, M. G., & Marín, M. S. (2013). El método Delphi para la consulta a expertos en la investigación científica. Revista Cubana de Salud Publica, 253-267.

www.entretodas.net. (s.f.). http://www.entretodas.net/wp-content/ATSInteractiva.jpg . Recuperado el 15 de septiembre de 2013, de www.entretodas.net

Published

2020-08-03
ESTADISTICAS
  • Abstract 1000
  • PDF (Español (España)) 134

How to Cite

Valverde-Lojano, C. A. (2020). Interactivity - interaction on Digital Terrestrial Television. Killkana Social, 4(2), 19–24. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v4i2.605

Issue

Section

Original articles