Museums and Communication Technologies in Cuenca
DOI:
https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v2i3.346Abstract
The Technologies and the internet have changed the model of action within the museum field. Interconnected museums, interactive museums, information and communication technologies, Tics, transforms contact with the public. Some museums and cultural centers of the Basin incorporate new strategies of virtual communication supported by web 2.0 platforms and with applications that allow greater interactivity and interconnection. The Museums and Cultural Centers bet on these platforms for the highest level of access to public and interaction with cultural centers anywhere in the world. Investigate the processes of dissemination of information discourses of these spaces, requires a direct relationship with the activity of each of them, become a follower of their social network accounts and maintain dialogues with managers, actors and cultural managers that give life to these spaces.
Downloads
References
Abad, M. V. (2012). Claves para la participación y. Madrid Universidad San Pablo CEU, España.
Ayala P. Teresa. (2015). Redes sociales, poder y participación ciudadana. Revista Austral de Ciencias Sociales, 31.
Barral, M. d. (2006). Dialéctica y nuevas tecnologías de la información en los. En A. D. ESPAÑA, LA TECNOLOGÍA Y LA COMUNICACIÓN MUSEÍSTICA (pág. 44). Murcia: COMUNIDAD AUTÓNOMA DE LA REGIÓN DE MURCIA.
Castells, M. (1997). La Era de la Información tomo I: Economía, Sociedad y Cultura. Madrid.
Castro, J. N. (2011). Museos y redes sociales, más allá de la promoción. Redmarka: revista académica de marketing aplicado, 114.
Cazau, P. (2006). Introducción a la Investigación en Ciencias Sociales. Buenos Aires.
Crespo, J. L. (2012). Estudios sobre Arte y Comunicación Social. Colección CABA, Cuadernos Artesanos de Bellas Artes.
Fiallos Quinteros Belén. (2015). E-COMUNICACIÓN Y CONTENIDOS DIGITALES EN LOS MUSEOS DE ARTE DEL SIGLO XXI. Tsantsa. Revista de Investigación Artística, 5.
Fumero Reverón A & Sáez Vacas. (2006). Blogs: en la vanguardia de la nueva generación web. novática. Archivo Digital UPM, 1.
Martínez-Sanz Raquel. (2012). Estrategia Comunicativa Digital en el Museo. Obtenido de El profesional de la Información: http://eprints.rclis.org/17311/1/391-395.pdf
Ristol, M. (2015). ARTE, MUSEOS Y GESTIÓN DEL. Sevilla: Universidad De Olavide - España.
Rivero, P. (2001). Museo e Internet. Zaragoza, España. Obtenido de http://www.unizar.es/departamentos/didacticalchs/rivero/museos.pdf
Published
- Abstract 154
- pdf (Español (España)) 163
- epub (Español (España)) 23
- Audio Español (Español (España)) 21
How to Cite
Issue
Section
License
Se autoriza la reproducción total y parcial, y la citación del material que aparece en la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita: nombre de la revista, nombre del autor(es), año, volumen, número y páginas del artículo fuente. Las ideas y afirmaciones consignadas por los autores están bajo su responsabilidad y no interpretan necesariamente las opiniones y políticas del Consejo Editorial de la Revista Killkana Sociales ni de la Universidad Católica de Cuenca.
La Revista Killkana Sociales utiliza la Licencia Creative Commons de Reconocimeinto-NoComercial-CompartirIgual 4.0, que es la siguiente: CC BY-NC-SA 4.0 Internacional.