Museums and Communication Technologies in Cuenca

Authors

  • Brígida Ximena San Martín García Diario El Mercurio
  • Édgar Vicente Cordero Coellar Universidad Católica de Cuenca.

DOI:

https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v2i3.346

Abstract

The Technologies and the internet have changed the model of action within the museum field. Interconnected museums, interactive museums, information and communication technologies, Tics, transforms contact with the public. Some museums and cultural centers of the Basin incorporate new strategies of virtual communication supported by web 2.0 platforms and with applications that allow greater interactivity and interconnection. The Museums and Cultural Centers bet on these platforms for the highest level of access to public and interaction with cultural centers anywhere in the world. Investigate the processes of dissemination of information discourses of these spaces, requires a direct relationship with the activity of each of them, become a follower of their social network accounts and maintain dialogues with managers, actors and cultural managers that give life to these spaces.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abad, M. V. (2012). Claves para la participación y. Madrid Universidad San Pablo CEU, España.

Ayala P. Teresa. (2015). Redes sociales, poder y participación ciudadana. Revista Austral de Ciencias Sociales, 31.

Barral, M. d. (2006). Dialéctica y nuevas tecnologías de la información en los. En A. D. ESPAÑA, LA TECNOLOGÍA Y LA COMUNICACIÓN MUSEÍSTICA (pág. 44). Murcia: COMUNIDAD AUTÓNOMA DE LA REGIÓN DE MURCIA.

Castells, M. (1997). La Era de la Información tomo I: Economía, Sociedad y Cultura. Madrid.

Castro, J. N. (2011). Museos y redes sociales, más allá de la promoción. Redmarka: revista académica de marketing aplicado, 114.

Cazau, P. (2006). Introducción a la Investigación en Ciencias Sociales. Buenos Aires.

Crespo, J. L. (2012). Estudios sobre Arte y Comunicación Social. Colección CABA, Cuadernos Artesanos de Bellas Artes.

Fiallos Quinteros Belén. (2015). E-COMUNICACIÓN Y CONTENIDOS DIGITALES EN LOS MUSEOS DE ARTE DEL SIGLO XXI. Tsantsa. Revista de Investigación Artística, 5.

Fumero Reverón A & Sáez Vacas. (2006). Blogs: en la vanguardia de la nueva generación web. novática. Archivo Digital UPM, 1.

Martínez-Sanz Raquel. (2012). Estrategia Comunicativa Digital en el Museo. Obtenido de El profesional de la Información: http://eprints.rclis.org/17311/1/391-395.pdf

Ristol, M. (2015). ARTE, MUSEOS Y GESTIÓN DEL. Sevilla: Universidad De Olavide - España.

Rivero, P. (2001). Museo e Internet. Zaragoza, España. Obtenido de http://www.unizar.es/departamentos/didacticalchs/rivero/museos.pdf

Published

2018-10-04
ESTADISTICAS
  • Abstract 154
  • pdf (Español (España)) 163
  • epub (Español (España)) 23
  • Audio Español (Español (España)) 21

How to Cite

San Martín García, B. X., & Cordero Coellar, Édgar V. (2018). Museums and Communication Technologies in Cuenca. Killkana Social, 2(3), 171–178. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v2i3.346

Issue

Section

Original articles