Impacto de la tecnología adaptativa para niñas y niños con discapacidad múltiple

Authors

  • Cristhian Beltrán Docente e investigador Duoc UC

DOI:

https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v7i3.1286

Keywords:

Tecnología adaptativa, discapacidad severa, discapacidad múltiple, inclusión

Abstract

TAPI – Adaptive Technologies for Inclusion, is an applied research project and linkage with the environment, where a multidisciplinary team of teachers and students design and develop various technological resources that allow children and young people with multiple and severe disabilities, overcome participation barriers, communication barriers, inclusive access with their environment, and be a contribution to a better quality of life, strengthening their integrity and self-esteem.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ministerio de Educación. (2013). Guía: Educación para la transición. Recuperado de:

https://especial.mineduc.cl/wp-content/uploads/sites/31/2016/09/201405051722200.GUIAPARALATRANSICIONedespecial.pdf

Servicio Nacional de la Discapacidad. (2014). Tecnología para la inclusión educativa para personas en situación de discapacidad. Recuperado de:

https://www.senadis.gob.cl

National Rehabilitation Information Center. (2019). ¿Cuáles son las discapacidades sensoriales?. Recuperado de:

https://www.naric.com/?q=es/content/selecciones-del-bibliotecario-discapacidades-sensoriales

Ministerio de Educación. (2019). Orientaciones para escuelas especiales que educan a estudiantes con discapacidad, discapacidad múltiple y sordoceguera. Recuperado de:

https://www.mineduc.cl/wp-content/uploads/sites/19/2019/08/Orientaciones_EEspeciales.pdf

Published

2023-09-22
ESTADISTICAS
  • Abstract 20
  • PDF (Español (España)) 37
  • HTML (Español (España)) 0
  • AUDIO-RESUMEN (Español (España)) 2

How to Cite

Beltrán, C. (2023). Impacto de la tecnología adaptativa para niñas y niños con discapacidad múltiple. Killkana Social, 7(3), 13–24. https://doi.org/10.26871/killkanasocial.v7i3.1286