Incorporación de las narrativas digitales en el aprendizaje de las carreras de la salud

Authors

  • Cristina Mercedes Crespo Crespo

DOI:

https://doi.org/10.26871/killcanasalud.v8i1.1523

Keywords:

narrativa, narrativa digital, educación, salud

Downloads

Download data is not yet available.

References

Peña Timón V, Mañas Valle S. Narración digital, lectoautor, prosumidor y realidad. Opción [Internet]. 2015;31(2):866–76. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=31045568047

Hermann Acosta A. Narrativas digitales como didácticas y estrategias de aprendizaje en los procesos de asimilación y retención del conocimiento. Sophia [Internet].2015;1(19):253. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=441846096013

Maldonado-Parra SF, García-Herrera DG, Castro-Salazar AZ, Erazo-Álvarez JC. Narrativas digitales: Estrategias metodológicas para la enseñanza de mecanis mos de trabajo de parto. EPISTEME KOINONIA [Internet]. 2020;3(6):339. Disponible en: http://dx.doi.org/10.35381/e.k.v3i6.856

Jáuregui-Lobera I, Martínez-Gamarra M, Montes-Martínez M, Martínez-Quiñones JV. Storytelling as instrument of communication in health contexts. JONNPR. 2020;5(8):863-90. DOI: http://dx.doi.org/10.19230/jonnpr.3488

Riddell J, Robins L, Sherbino J, Brown A, Ilgen J. Residents’ perceptions of effective features of educational podcasts. West J Emerg Med [Internet]. 2021;22(1). Disponible en: http://dx.doi.org/10.5811/westjem.2020.10.49135

Vaccaro AG, Scott B, Gimbel SI, Kaplan JT. Functional brain connectivity during narrative processing relates to transportation and story influence. Front Hum Neurosci [Internet]. 2021;15. Disponible en: http://dx.doi.org/10.3389/fn hum.2021.665319

Park J-C, Kwon H-JE, Chung CW. Innovative digital tools for new trends in teaching and assessment methods in medical and dental education. J Educ Eval Health Prof [Internet]. 2021; 18:13. Disponible en: http://dx.doi.org/10.3352/jee hp.2021.18.13

Price DM, Strodtman L, Brough E, Lonn S, Luo A. Digital storytelling: An innovative technological approach to nursing education. Nurse Educ [In ternet]. 2015;40(2):66–70. Disponible en: http://dx.doi.org/10.1097/ nne.0000000000000094

Zarei A, Mojtahedzadeh R, Mohammadi A, Sandars J, Hossein Emami SA. Applying digital storytelling in the medical oncology curriculum: Effects on students’ achievement and critical thinking. Ann Med Surg (Lond) [Inter net]. 2021;70(102528):102528. Disponible en: http://dx.doi.org/10.1016/j.amsu.2021.102528

Heaton B, Gebel C, Crawford A, Barker JC, Henshaw M, Garcia RI, et al. Using storytelling to address oral health knowledge in American Indian and Alaska native communities. Prev Chronic Dis [Internet]. 2018;15(170305). Disponible en: http://dx.doi.org/10.5888/pcd15.170305

Published

2024-01-01
ESTADISTICAS
  • Abstract 15
  • Descargar PDF (Español (España)) 18

How to Cite

Crespo, C. M. (2024). Incorporación de las narrativas digitales en el aprendizaje de las carreras de la salud. Killkana Salud Y Bienestar, 8(1), V-X. https://doi.org/10.26871/killcanasalud.v8i1.1523